XE XÍCH LÔ ĐIỆN TỬ
Green wheels:
Everything old is new again for one Japanese manufacturer, which has unveiled an electronic version of a rickshaw. XE XANH : ĐỐI VỚI 1 NHÀ SẢN XUẤT NHẬT , MỌI THỨ CŨ SẼ LÀ MỚI , ĐÃ TRÌNH LÀNG MỘT XE XÍCH LÔ ĐIỆN TỬ .
Everything old is new again for one Japanese manufacturer, which has unveiled an electronic version of a rickshaw. XE XANH : ĐỐI VỚI 1 NHÀ SẢN XUẤT NHẬT , MỌI THỨ CŨ SẼ LÀ MỚI , ĐÃ TRÌNH LÀNG MỘT XE XÍCH LÔ ĐIỆN TỬ .
The "Meguru" is a three-wheeled, three-seat compact vehicle whose single lithium-ion battery allows for a maximum speed and range of 40 kilometers (25 miles) per hour, although the number of batteries could be increased for a longer ride.
XE ' MEGURU ' CÓ 3 BÁNH , 3 CHỔ NGỒI XỬ DỤNG 1 PIN LOẠI LITHIUM-ION CHO PHÉP CHẠY ĐC 40 KM/H VỚI TẦM 40 KM . NẾU MUỐN CHẠY XA HƠN THÌ GHÉP THÊM PIN .
"This is a true environmentally friendly car," said Nobuyuki Ogura, the chief executive officer of Yodogawa Group, which built the vehicle in cooperation with three other small companies in western Japan. "ĐÂY LÀ MỘT XE THỰC SỰ THÂN THIỆN MÔI TRƯỜNG ," ÔNG NOBUYUKI OGURA , CHỦ TỊCH CỦA TẬP ĐOÀN YODOGAWA NÓI . TẬP ĐOÀN HỢP TÁC VỚI 3 CÔNG TY NHỎ HƠN ĐỂ SẢN XUẤT XE NÀY .
"Instead of an air-conditioner, it comes with a pinwheel, and we are also thinking of adding a wind chime because it gives a refreshing sound to cool you down without the need of electricity," he told Reuters Television. "It doesn't have a heater, but it's equipped with blankets to keep you warm in the winter." "THAY VÌ MÁY LẠNH , CHÚNG TÔI DÙNG QUẠT GIÓ/PINWHEEL , VÀ CHÚNG TÔI CŨNG ĐANG NGHĨ SẼ THÊM CHUÔNG GIÓ/WIND CHIME VÌ NÓ SẼ TẠO ÂM THANH GÂY DỄ CHỊU MÀ KO CẦN ĐIỆN . TUY KO CÓ MÁY SƯỞI , NHƯNG NÓ CÓ TRANG BỊ MỀN ĐỂ BẠN ẤM TRONG MÙA ĐÔNG" .
A regular driver's license is required to take the vehicle on the road, but car registration is unnecessary. Devised as part of a project to revitalise small businesses facing economic hardship, the vehicle - which is 2.5 meters (8 ft 2 in) long, 1.2 meters (3 ft 11 in) wide and 1.6 meters (5 ft 3 in) tall - also showcases traditional Japanese crafts.
The body is coated in red lacquer, the floor is filled with recycled bamboo, and the retractable "window" has been carefully crafted in the shape of a Japanese fan using Japanese "washi" paper. All were made by craftsmen in western Japan. The company says it is selling the vehicle for around one million yen ($12,180) while assessing a business plan for mass production. THÂN XE ĐƯỢC PHỦ BỞI SƠN MÀI ĐỎ , SÀN LÀM TỪ TRE TÁI SINH , VÀ CỬA SỔ ĐƯỢC LÀM THEO DẠNG QUẠT NHẬT (BẰNG GIẤY 'WASHI' CỦA NHẬT) . ĐƯỢC LÀM BỞI NGHỆ NHÂN MIỀN TÂY NƯỚC NHẬT . ĐƯỢC BÁN VỚI GIÁ 1 TRIỆU YEN/$12.180 .
Even disposing of the car after its usefulness has passed poses no problems. "We've used all-natural materials, so if you ever decide to get rid of the car, simply bury it in the ground," Ogura said. NGAY CẢ VIỆC VỨT BỎ XE SAU KHI HẾT THỜI HẠN XỬ DỤNG CŨNG KO TẠO RA VẤN ĐỀ GÌ . "CHÚNG TÔI DÙNG TOÀN VẬT LIỆU THIÊN NHIÊN , DO ĐÓ NẾU BẠN QUYẾT ĐỊNH VỨT BỎ NÓ , CHỈ ĐƠN GIẢN CHÔN NÓ XUỐNG SÂN , " ÔNG OGURA NÓI .
Question: Will it work in India??
Answer: If the drivers limit the number of passengers to two per trip. CÂU HỎI : THẾ CÓ DÙNG ĐƯỢC TẠI ẤN ĐỘ KO ? - NẾU TÀI XẾ CHỈ CHỞ 2 HÀNH KHÁCH MỖI CHUYẾN .
No comments:
Post a Comment